Kil, 11 mars 2024

Kils GK rekryterar klubbchef från Svenska Golfförbundet

Christian Nilsson, 44, tidigare golfproffs med en seger och tre andraplatser på DP World Tour blir klubbchef i Kils GK. Christian, som närmast kommer från en roll som idrottsrådgivare på Svenska Golfförbundet, får en nyckelroll i klubbens satsning på att bli Värmlands bästa junior- och familjeklubb.

”Jag ser verkligen fram emot att få arbeta för klubben som betytt så mycket för mig under min uppväxt.  Kils GK är en öppen och familjär golfklubb och jag vill fortsätta skapa engagemang genom att vara en kommunikativ och engagerande ledare. Det är en välskött klubb med stark kultur av sammanhållning och ideellt arbete för allas bästa. Det ska vi ta vara på och utveckla”, säger Christian Nilsson.

Förutom tourproffs har Christian varit instruktör och arbetat med marknadsföring och sponsorer på Karlstad GK, samt bolånerådgivare på SBAB. Han driver också den populära Golfpodden. I hans nuvarande anställning på Svenska Golfförbundet arbetar Christian med utbildning inom organisation, kommunikation och processledning och leder också utvecklingsarbete med styrelse och personal på golfklubbar.

Christian Nilsson börjar arbetet som klubbchef 1 juli. I rollen ingår totalansvar för all verksamhet inklusive ekonomi och personal. Stort fokus ligger på att öka antalet medlemmar och sponsorer samt utarbeta mål och strategier för hur arbetet ska ske med målet att bli Värmlands bästa junior- och familjeklubb.

”Det är verkligen glädjande att vi nu får ”hem” Christian igen. Hans breda kunskap och erfarenhet som spelare på hög nivå, tränare, som idrottsrådgivare, hans arbete med sponsring och marknadsföring, samt kunskap om kommunikativa kanaler, gör honom mycket lämpad för jobbet. Samt hans personlighet och hjärta för Kils GK förstås”, säger Kils GK:s ordförande Tage Nordkvist.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Tage Nordkvist, ordförande Kils GK, telnr, 070-555 94 84, e-post, tage@nordkvist.se

Christian Nilsson, telnr, 070-531 43 92, e-post, ch.nilsson79@gmail.com

Femdagarsgolf

Kils Golfklubb är stolta medarrangörer av Femdagarsgolf även under 2024.

Anmälan är nu öppen så det är bara att du går in och anmäler dig till att försvara vår kära klubbs färger i tävlingen. Läs mera och anmäl dig på www.femdagarsgolf.se

Allt gott i höstrusket!

Klubbledningen

Enkelt förklarat - elfond.mp4

Teckna elavtal och stöd samtidigt Kils GK med 1 000 kr

Kils GK har tecknat nytt elavtal med Enkla Elbolaget. I detta avtal ingår att alla medlemmar i klubben kan teckna privata avtal på samma villkor som klubben har.

Eftersom Enkla Elbolaget är partner till Svenska Golfförbundet ingår att Kils GK får 1 000,- för varje avtal som medlemmar tecknar. I länken nedan står det att klubbarna får 500,- men vi har förhandlat fram 1 000,- så det är det som gäller för Kils GK.

1 000 kr till din favoritklubb Vi gillar när det är enkelt. Och vi gillar också att se klubblivet blomstra. Tillsammans med din golfklubb har vi därför satt upp ett samarbete som ger klubben 1 000 kr för varje medlem som tecknar elavtal hos oss. En enkel deal för att stötta din golfklubb samtidigt som du som medlem får ta del av vårt smarta elavtal elfonden Relaxa.

Ytterligare information

Viktor Ebbinge, Enkla Elbolaget, 072 – 737 70 50, viktor.ebbinge@enkkla.se