Nyhetsbrev V.30 Kils GK

Christian:

Golfsäsongen går på högvarv och det spelas mycket golf på vår fina bana! Kul!

Det är roligt att se aktiviteten, stämningen och en fylld parkering samt bana!

Regn har varvats med sol och nu hoppas vi mer på det sistnämnda framöver.

Jag skulle vilja fortsätta med att tacka vår personal och våra ideella, som gör det möjligt att banan, verksamheten och servicen rullar på under en rådande intensiv period.

Ett speciellt tack till er som var involverade i femdagarsgolfen och visade upp Kils Golfklubb från den bästa sidan!

Likaså alla inblandade i det lyckade juniorlägret förra veckan!

Vårt 40 års jubileum närmar sig, den 10 augusti. Personligen känns det väldigt speciellt, då jag har många fina upplevelser att tacka denna klubb och dess medlemmar för!

Jag tror på en kanondag och att många av oss ses på klubben denna dag!

Och du – bjud gärna med dig en kommande golfare ut till banan för att testa denna roliga sport.

Baninformation:

Juli har bjudit på mycket regn… 120mm de senaste veckorna, vilket gjort att vi inte kunnat klippa alla ytor så som vi önskat tyvärr… Våra greener har hanterat regnet bra och nu när allt börjat torka upp så är alla ytor klippbara igen.

Sedan förra brevet så har allt fokus legat på att hålla banan i så fin form vi bara kan, alltså inga större arbeten på banan

Vi fortsätter att jobba med jämnheten på greenerna medan vi siktar på att bibehålla en stimp på ca 9

Vi vill också passa på att tacka för alla fina ord som når oss angående banan, det motiverar oss till att göra den ännu bättre!

Bästa hälsningar

Ludvig & Magnus

Aktiviteter:

·       Juniorträningarna börjar igen torsdag 1/8, ta chansen att bjud med en kompis. Man får prova på tre gånger innan man behöver betala medlems/träningsavgift.

Mer info på https://www.kilsgk.se/tr%C3%A4ning/juniortr%C3%A4ning

·       Golfresan On Tour – söndag 4/8

2-mannalag Scramble/Slaggolf

Shotgunstart kl. 09.30

·       Lördagen den 10/8 fyller Kils GK 40år det firar vi med en jubileumsdag

·       Christian & Anton ska spela Värmland Open på Hammarö GK och erbjuder möjligheten att gå caddie åt någon av dom lördagen den 3/8

Alla kan anmäla sitt intresse, juniorer har företräde.

Anmälan till Anton (pro@kilsgk.se)

Önskar en fortsatt fin sommar!

Hej Bästa medlem i Kils Golfklubb!

Nyhetsbrev juli 2024

Christians ord:
Första veckan på jobbet. Första veckan som klubbchef. Kul, inspirerande och intrycksfullt sammanfattar jag kort inledningsdagarna.

Min kilstid som medlem startade annars som ung på åttiotalet. Tillsammans med många kompisar växte jag upp här på sommarloven. Med stort klubbhjärta har jag fortsatt varit medlem och ärofyllt nog blivit utsedd till hedersmedlem längs vägen.

Sedan i måndags har jag roligt nog sprungit på många av er redan. Jag vill passa på att tacka för varmt välkomnande och guidning från personal och medlemmar!

Noterbart även under dessa få dagar, är den positiva atmosfären. Även de fantastiska ideella insatserna och känslan för klubben.

Det känns tacksamt att få komma in i klubbens team och tveka inte att höra av dig om feedback åt bägge håll, vi är till för er medlemmar!

Väl mött!

Baninformation
En kort resumé av säsongen hittills. En start med banöppning den 11 maj med lite vinterskador som nu läkt ihop mycket fint. Vi har lagt mycket tid på stödsådd, gödsling och vattning.

• I övrigt har vi grävt dränering bakom green 18
• Gjort om övningsområdet (gamla 30-50 banan) och har fått en ny och förbättrad bunker med bättre träningsmöjligheter.
• Vi har luftat greenerna 4 gånger och stödsått både greener, foregreen och tees.

Grästee på rangen är för tillfället stängt pga högt slitage. Det är viktigt att INGET spel sker från gräset medan det läker.
Grästee öppnar igen måndag den 8 juli.

Vårt mål är att greenerna ska vara likvärdiga och jämna, med en bollrull som mäter ca 9 fot stimpvärde.

Vi på banan är väldigt tacksamma för allt stöd och hjälp vi får ifrån tisdagsgänget och vill tacka er allihop, ni är guld värda!

Bästa hälsningar, Magnus & Ludvig

Urval aktiveter
• femdagarsgolfen - måndag, onsdag & torsdag spelas femdagars på Kils GK. Starttider går att boka som vanligt på eftermiddagarna, efter att alla tävlande gått ut.

• Under Par Challenge - 2 manna lag (texas scramble) 28/7 anmälan via min golf.

• Golftjej med Lisa Häggkvist -  besöker Kils GK den 23/7. Ålder 10-15 år hcp mellan 0 - 54. Anmälan & info skickas till: birger@hammarogk.se

• Spelkompisar Kils GK
Skicka ett sms till Bo-Göran Kilder på tfn 073 - 024 19 22 och skriv 'Spelkompisar i Kils GK' i sms:et. Var noga med att ditt namn och telefonnummer framgår.

När du blir sugen på en golfrunda och inte har någon att spela med skriver du t ex 'jag har bokat starttid på torsdag kl 10.00 men saknar någon att spela med'. Du får säkerligen flera svar från flera andra som är spelsugna. Så enkelt är det att skaffa spelkompisar i Kils GK.

Ha en fortsatt fin sommar & trevlig semester!

Greenfeekontroll!

Med jämna mellanrum är vi ute och genomför greenfeekontroller på banan. För greenfeespelare godtas uppvisning av kvitto alt uppvisning av betald avgift via min golf.

Blir man ertappad ute på banan och ej har betalt greenfee är man skyldig att vid tillsägelse lämna banan och erlägga dubbel ordinarie greenfee avgift.