Artikelarkiv

10 små Ladies

27.09.2019 18:05
Idag spelade seniordamerna i Kils GK sin utslagstävling 10 små Ladies. Efter att 8 deltagare, en efter en, slagits ut på hål 1-8 var Irene Mattsson och Ylva Berndtsson klara för final på hål 9. Vi säger stort GRATTIS till Irene som tog hem segern och vandringspriset! Från vänster: Siv Svensson,...

KM mixed och parklass

15.09.2019 20:16
I vacker väder och lite vind avgjordes under söndagen Klubbmästerskapet i Foursome, scratch. Vi spelade i två klasser, mixed och parklass herrar. Tyvärr ingen damklass då det var för få anmälda. Banan var i fint skick trots mycket regn natten till söndag. Det var god stämning på banan och mycket...

Höstavslutning

12.09.2019 19:41
Idag har Seniorgolfen haft sin Höstavslutning. Det var ett strålande tillfälle för det segrande laget i  Mellansvenska veteranserien H65 , div.3 Västra att ställa upp för ett gruppfoto. Bakre raden från vänster: Jan-Erik "Kilen" Johansson, Göte Berndtsson, Hans Junghage, Jan...

Herrarnas matchspel avgjort

12.09.2019 09:33
Årets matchspel är avgjort. Huvudturneringen vanns av Marco Svartling som besegrade Greger Norlin på 19:e hålet. Andra chansen vanns av Olov Söderbäck som besegrade Torbjörn Engström med 4/2.  

Golfbilsförbud tillsvidare

10.09.2019 09:09
Hej! PGA rådande väder har banan blivit väldigt blöt. Därför råder golfbilsförbud. Hälsningar Magnus

Impossible Greenkeeper Open

09.09.2019 09:19
I strålande höstväder kämpade 140 deltagare om vinsten. När krutröken lagt sig så stod lag Alfredsson/Rockmyr/Emtfeldt/Bredsberg som segrare med 108 poäng. På andra plats kom lag Weber/Fagerström/Vikman/johansson med 106 poäng. Tredje plats togs av lag Fredriksson7Sundman/Frtedriksson/Fredriksson...

KM Mixed och Par 2019

08.09.2019 18:55
Söndagen den 15 september spelas Klubbmästerskap 2019 i Foursome mixed och par. En lagtävling 2-mannalag i tre klasser mixed och par (dam och herr). Minst 3 lag krävs i respektive klass. Spelformen är  Foursome och Slagtävling, scratch. Första start kl. 09.00. Välkommen att anmäla dig och en...

Var rädd om hålkanterna

04.09.2019 23:11
Visst är det bra för speltempot att kunna putta med flaggan i, men hålkanterna kan skadas när du plockar upp bollen. Ta därför alltid ur flaggstången först. 
 Se en kort film på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cRt4yJDF1WE&feature=youtu.be  

Grästee på drivingrange avstängd

02.09.2019 22:51
I mitten av oktober ska vi fixa till grästee på drivingrangen så att det blir plant och fint. Därför behöver det växa till sig innan det kan torvas av.  

Impossible Greenkeeper Open

02.09.2019 12:39
Söndag den 8 september arrangerar vi årets roligaste och den mest galna tävlingen för året. 4-manna lag scramble, poängbogey. Mycket hyss och mycket bus. Det gäller att samla poäng. Kan avslöja att det blir 2 flaggor på varje green. En tävling som passar alla. Anmäl er redan nu så att ni får chans...